UFAS (Udruženje Filmskih Animatora Srbije / Union of Film Animators of Serbia) je dobrovoljno udruženje profesionalaca iz oblasti filmske animacije.

TEHNIKE U ANIMACIJI / ANIMATION TECHNIQUES

TRADICIONALNE TEHNIKE
TEHNIKA  je način korišćenja gradivnog materijala.

PROSTORNE TEHNIKE
Kamera na tripodu u prostoru. Kreativno osvetljenje. Snimatelj je deo autorskog tima.
1. Propuštanje vremena
2. Piksilacija – animacija ljudi
3. Animacija objekata
4. Animacija lutki (sa zglobovima)
5. Animacija gline
6. Animacija plastelina
7. Crtanje svetlošću

PLOŠNO–RELJEFNE TEHNIKE
Kamera na trik-stolu, vertikalno na dole. Osvetljenje standardno: dva reflektora sa strane ili odozdo.
8. Crtanje na (školskoj) tabli
9. Animacija isečaka (papir, crtež, fotografija…)
10. Anim. silueta (donje osvetljenje, plošni zglobovi)
11. Animacija objekata u ravni
12. Slikanje na staklu
13. Animacija peska
14. Igličasti ekran

CRTANI FILM
Kamera na trik-stolu, vertikalno na dole. Osvetljenje standardno: dva reflektora sa strane. Faze se numerišu i »konzerviraju«. Kamerman (trik-snimatelj) je tehnički saradnik.
15. Olovka na papiru
16. Tuš na papiru
17. Akvarel na papiru
18. Olovka/pastel na matiranom celu
19. Uljane boje / AKRIL na celu
20. Tuš i akrilne boje na celu („cel animacija“)

TEHNIKE BEZ UPOTREBE KAMERE
21. Crtanje direktno na filmsku traku (nanošenje boje)
22. Grebanje direktno na FILMSKU traku (oduzimanje)

KOMPJUTERSKA ANIMACIJA
U kompjuterskoj animaciji nema gradivnog materijala, pa stoga nema ni tehnika. U kompjuter se mogu ubaciti sve nabrojane tradicionalne tehnike animacije, ali i »živi« snimci, tekst, zvuk, ukratko SVE vrste vizuelnog i zvučnog materijala koje su pretvorene u binarni kod i izjednačene, da bi se njime moglo dalje manipulisati.

2D KOMPJUTERSKA ANIMACIJA
23. Vektorska 2D animacija
24. Kompjuterska animacija isečaka
25. Crtež rukom u kompjuteru (tablet)
26. Slikano rukom u kompjuteru

27. 3D KOMPJUTERSKA ANIMACIJA
Konstruišu se virtuelni modeli koji se kreću u virtuelnom prostoru.

28. OSTALO

 

Za primedbe, žalbe i dopune javiti se na raciric@gmail.com

 


TRADITIONAL TECHNIQUES
TECHNIQUE is a way of using creating material

SPATIAL TECHNIQUES
The camera on a tripod in the space. Creative lighting. The cameraman is a part of the creative team.
1. Timelapse
2. Pixilation – human figure animation
3. Object animation
4. Puppet animation
5. Clay animation
6. Plasticine animation
7. Light source animation

FLAT–RELIEF TECHNIQUES
The camera on an animation stand, vertically, downward. Lighting standard: two reflectors aside or below.
8. Drawing on a (school) board
9. Cut-out animation (paper, drawing, photograph…)
10. Silhouette animation (lighting below, flat joints)
11. Flat objects animation
12. Painting on glass
13. Sand animation
14. Pinscreen (Ecran d’epingles)

CARTOON FILM
A camera on an animation stand, vertically, downward. Lighting standard: two reflectors aside. Phases are numbered and “conserved”. The cameraman is a part of a technical team.
15. Pencil on paper
16. Ink on paper
17. Watercolor on paper
18. Pencil/pastel on a frosted cell
19. Oil colors / ACRIL on a cell (celluloid folia)
20. Ink and acrylic colors on a cell (“cell animation”)

CAMERALESS ANIMATION
21. Drawing directly on film tape (to bring color)
22. Engraving directly on film tape (to erase)

COMPUTER ANIMATION
In computer animation there is no real creating material, so either there are no techniques. It is possible to put into a computer all the numbered traditional animation techniques, but also “live” footage, text, sound, shortly ALL sort of visual and sound material which are transposed into the binary code and equalized, to be possible manipulate them further.

2D COMPUTER ANIMATION
23. Vector 2D animation
24. Computer cut-out animation
25. Hand drew in computer
26. Hand-painted in computer

27. 3D COMPUTER ANIMATION
Virtual models are constructed to move within the virtual space.

28. OTHER

 

For remarks, complaints and additions please address raciric@gmail.com